Inskolning dag 2

2014-08-07 20:39:00 Min vardag
» Kommentarer(1) «


Inskolningen går som hejsan :)
9:00-11:30 igår där vi gjorde allt tex matade, bytte blöja,tvättade händer osv
9:00-11:30 idag där personalen matade,tvättade händer osv och vi bara fanns där som trygghet
9:00-11:30 imorgon och då ska vi lämna hon helt vet dock inte vilka tider men det går så himla bra för Hanna så antar att vi bara är med en kort stund på morgon :)
Våran stora duktiga tjej! Tar sig upp och ner från sandlådan själv och har idag lärt sig ta sig upp till soffan själv. Det går så himla fort nu!
Hon kommer gå på dagis 8:30-11:30 mån-fre till att börja med men sen är de ju inte säkert vi går dit varje dag om vi känner för att hitta på nått på förmiddagen eller bara känner för en slapp morgon utan en tid att passa :) Sen efter ett tag ska vi kanske testa att hon får sova där och går 8:30-13:30 mån-ons istället.
För ett års sen var hon såhär liten minsann!
 

Kommentarer
Postat av: fannyisaksson

Jättefin blogg du har Klara! :) Så himla söt dotter, har suttit o bara läst o läst nu o väntar spänt på bröllopsbilder ;) Jag har också EDS har hypermobilitetstypen och är för tillfället helt sjukskriven men kämpar så hårt jag bara kan för att komma tillbaks till mitt älskade jobb igen, vi ska flytta snart med och sen är drömmen för mig en liten knodd, men är så orolig för ärftligheten och hur graviditeten ska gå. Har du lust att berätta om hur du tacklade dom tankarna? stor kram

Svar: Kul att vi hittat varandra :) Kul att du gillar bloggen!Kul att ni drömmer om en liten knodd det är de bästa som finns!
Ja ärftligheten är ju 50% och min morfar,mamma och lillasyster har EDS men känner endå att vi alla är ganska lindrigt drabbade och kan leva ett hyffsat normalt liv även om det är fylld med smärta och vissa begränsningar. De med ärftligeheten tar jag som den kommer, för mig visade sig sjukdomen när jag var runt 10år. Men graviditeten var jag orolig över och jag väntade mig det värsta! Steg 1 var ju att sluta tvärt med alla mediciner när jag plussade på stickan och det var tufft första veckan men sen gick det kanon och jag mådde så himla bra under graviditeten och eftersom jag hade väntat mig de värsta så var lite kräkningar,foglossning eller rygvärk som en fjärt i rymden typ. Och sen graviditeten mår jag mkt bättre än jag gjorde innan! Äter inte lika mkt mediciner och har mindre ont. Vi hade försökt i 2år innan jag äntligen vart gravid så under den tiden hade jag läst alla gravidböcker och hade verkligen full kol på ALLT. En annan sak jag var livrädd var att spricka mkt under förlossningen eftersom slehinnorna där är så sköra i normalt fall så var jag livrädd att spricka från hål till hål så att säga men dom var tillockmed tvungen att klippa för att de var så trångt haha Bara att fråga om du har mer frågor :)
Klara

2014-08-09 @ 13:38:38
URL: http://fannyisaksson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback