Amningsstress och nöjd familj

2013-06-18 20:14:00 Min vardag
» Kommentarer(0) «


Och Hanna har funnits hos oss i hela 2 veckor:)
Att amma sin bebis verkar ju vara det mest naturliga i världen och man har gjort det i alla tider.
Man ser på reklamer och ser alla andra som ammar sina små och det ser så mysigt och kärleksfullt ut och både mamman och bebisen är nöjda och harmoniska.
Men jag är glad att vi lever på 2000-talet! För verkligheten är nått helt annat.
Jag har sen i onsdags kämpat med amningen och försökt öka produktionen men förgäves...
Jag har inte tillräckligt med mjölk och lillan blir aldrig riktigt nöjd och sover bara 15-30min i stöten och är sen hungrig igen vilket resulterar i trötta och stressade föräldrar och ett missnöjt barn. Så det är en väldans tur att ersättning har uppfunnits :)
Vi började med det idag och dagen har gått kanon och hon har sovit djupt i flera timmar mellan matningarna :D
Kunde till och med åka ner på stan och spela minigolf och få andas lite frisk luft:)
Så nu är vi en nöjd familj med en nöjd unge :)
Idag har jag också rensat Hannas kläder för att sälja sånt som jag inte vill ha kvar och lägga undan det som är för stort så dom minsta kläderna får plats, har ju liksom blivit lite mer sen hon föddes!
Hon har fortfarande stl 50 och kommer nog ha det några veckor till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback