Inköpslistan

2013-01-12 14:58:00
» Kommentarer(2) «


Vi har ju börjat bocka av denna lista men så fort flytten är klar så ska jag köpa resten :)
 
Bil:
Bilstol ()
Förvaring ()
Totalt:

Sova gott:
Säng (X) 0: -
Sängskydd ()
Madrass ()
Täcke ()
Kudde ()
Lakan ()
Plastad frotté ()
Leksaksmobil ()
Totalt:

Sköta om:
Skötbord (X) 250: -
Skötväska ()
Separat skötbädd ()
Våtservetter ()
Tvättlappar i frotté ()
Engångstvättlappar ()
Blöjor ()
Blöjhink ()
Totalt:
Bada:
Badbalja ()
Babyolja ()
Badhandduk med luva ()
Totalt:

Äta+mata:
Amnings -BH ()
Bröstpump (X) 0: -
Bröstsalva ()
Amningskupor ()
Haklapp (X) 40: -
Dregglisar (X) 70: -
Amningskudde ()
Mat stol ()
Nappflaska ()
Ersättning ()
Totalt:

Åka vagn:
Vagn (X) 500: -
Täcke ()
Kudde ()
Filt ()
Åkpåse (X)
Platsad frotté ()
Mobilleksak ()
Reflex ()
Regnskydd (X) 0: -
Myggnät (X) 0: -
Totalt:

Apotek:
Kräm till röd rumpa ()
Näsdroppar ()
Alvedon ()
Febertermometer ()
Nagelsax ()
Totalt:

Övrigt:
Filtar ()
Babysitter ()
Baby gym ()
Byrå till kläder (X) 300: -
Nappar (X) 40:-
Napphållare ()
Bärsele (X) 70: -
Totalt:

Kläder:
10 bodies (X) 100: -
10 byxor (X) 100: -
4par strumpor (X)  0:-
4st pyjamasar (X) 50:-
2 mössor ()
2koftor (X) 25:-
Totalt:

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - blivande trebarnsmamma

Vad är det för vagn ni skaffat ? :)

Svar: En Brio duo 06. Eller Jimmys mamma som fixat den gratis:P Så det får duga :)
Klara

2013-01-12 @ 21:06:47
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Sara Svensson

Jag hade också en sån lista när jag var gravid som jag bockade av vartefter...
Men jag kan säga att blöjhink var otrolig onödigt tycker jag. Den tar bara mycket plats och luktar illa, och används typ aldrig. Inte hos mig i alla fall _= Och jag köpte även en amningskudde, men också otroligt slöseri med pengar, i alla fall för min del. Så otroligt dyra, och man kan lika gärna använda vanlig kudde, det gjorde jag, trots att jag hade en amningskudde. :P Bara lite tankar :P Kram!

Svar: Vi köper ju typ 90% begagnad så blir inte så dyrt :) Det står blöjhink men jag tänka sophink inne på toan för vi har ingen där nu :P
hade tänk max 150:- för en amningskudde :)
Klara

2013-01-13 @ 09:17:10
URL: http://mammasara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback