Kattbettet...

2013-02-12 16:23:00 EDS-Sjuk-dålig
» Kommentarer(0) «


Eftersom det står på 1177.se att man ska upsöka vård om man blivit biten av en katt och SPECIELLT om det är på handen och det är rött och ömt var jag in på VC idag för en koll.
Men hon (akutsköterskan) tyckte inte jag behövde penicilin men skulle återkomma imorgon om det blivit värre vilket det säkrt kommer bli med min dåliga hud osv... Förut gav man ALLTID penicillin mot katt/hundbett men det gör man tydligen inte nu.
Lite kul att hon titta extra noga engångtill när jag sa att jag var gravid.
Fick ett omslag som driver ut skiten och tips att jag skulle ta alvedon mot smärtan.
Jaja jag får avakta och ta en alvedon mot smärtan helt enkelt.
Såhär fint ser det ut nu iallafall, glömde ta en bild innan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback