BB-väskan

2013-04-22 13:41:00 Graviditeten
» Kommentarer(2) «


V.34 och jag tycker det är dags att packa BB-väskan och tillochmed Jimmy frågade om vi inte skulle packa en sån där akutväska så nu har jag börjat:)
Har strukit över det som redan ligger i väskan!
 

Till mig

·         Journal

·         Legitimation

·         Förlossningsbrev

·         Hygienartiklar (schampo, balsam, ansiktsrengöring, ansiktskräm, smink, deo, tandborste, tandkräm, hårborste, hårsnoddar, läppcerat)

·         Foppa Tofflor

·         Energikick (Powerade, druvsocker, choklad/godis, kakor)

·         TENS-maskin

·         Mjukt toapapper 2rullar

·         Våtservetter

·         3par Trosor

·         Mysbyxor

·         Amningsbh + amningsinlägg

·         3par Strumpor

·         2 Linnen

.Till oss

·         Kontanter

·         Mobiltelefon + laddare

·         Kamera

·         Dator + laddare+ filmer

·         Tidningar/Bok

·         Papper & penna

.Till Jimmy

·         Mat & dryck

·         Ombyte

·         Hygienartiklar

Till bebisen

·         2 Byxor

·         2 Bodys

·         2 Pyjamas

·         Strumpor

·         Mössa

·         Filt

·         Babyskyddet

 

Kommentarer
Postat av: Sara Svensson

Jag drog ut på tiden hela tiden med att packa BB-väskan. Och när det väl var dags, så stod den där, opackad. Så mamma fick slänga ner det allra viktigaste precis innan vi åkte in till BB. Sen fick min pappa komma in, när allting var klart, med alla saker som jag "glömde" :) Jag var inte ibehov av någonting under själva förlossningen, jag hade och göra ändå så att säga :P

Svar: Jo just under förlossningen har man ju fullt upp om man inte har tid att läsa en tidning och snaska godis :) Då vi har 7 mil till närmaste anhöriga och jag vill ha Jimmy vid min sida känns det skönt att ha en väska med allt i så han slipper fara ifrån mig :)
Klara

2013-04-24 @ 09:00:05
URL: http://mammasara.se
Postat av: Sara Svensson

Jo, det förstår jag :) Tihi, jag hade 12 mil till BB :P
Tycker att det är ganska imponerande att läsa bloggar, där det finns massor av tips på vad man ska packa med sig.
Jag hade världens jäkla panik när vi satt i bilen till BB, att jag inte hade med mig någonting. Ingen sysselsättning eller någonting.
Sen insåg jag att det inte behövdes. :) Låg kvar två nätter, men var så himla trött så det enda som jag sysselsatte mig med var att amma, byta blöja, försöka äta och sova! :P haha.

Svar: Oj ja vi har typ 1km :P Men är typiskt mig att ha stenkoll på allt och vara ute i god tid också!! Skulle få panik om inte allt var föridgt nu :)
Klara

2013-04-24 @ 14:10:32
URL: http://mammasara.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback