Den eviga sjukdomen EDS

2011-07-16 22:05:38 EDS-Sjuk-dålig
» Kommentarer(0) «


Som jag så många gånger tidigare nämt lider jag av sjukdomen EDS som på sidan av leder till en massa andra sjukdomar/symtom.
Jag kommer aldrig bli frisk och kommer troligtvis bli sämre och sämre för varje år!
Detta lider jag av och då går jag inte in på detaljder utan nämer allt kort
*IBS-Tamrrörelserna fungerar inte som dom ska vilket bidrar till kramper,förstoppning m.m
*Smärta i öron+bihåler som känns hela tiden men blir värre ca 1-2 omgångar i månaden
*Deppression-ärfligt och en effekt på att jag får dålig vårdhjälp och har en livslång sjukdom
*Smärta under fötterna- Känns som om man gått på stan en hel dag fast man inte gjort det
*Smärta och ömhet i hela kroppen/huden- Värre vissa dagar då det gör ont att tex bli kramad, klia sig m.m
*Nervsmärtor/Ilningar brännande smärta i nacke/axlar- Känns som stötar som håller i sig
*Onda/stela leder- Det knackar och sprakar i varje led och ibland smäller det till vid större rörelse, ont och obehagligt
*Torra armbågar och hårbotten-Ser ut som psoriasis men läkaren säger att jag bara är torr....
*Trötthet/orkeslöshet- Den eviga tröttheter äter upp en inifrån minst 9tim sömn/natt för att kunna leva!
*Spänningshuvudvärk- Ständigt ont i huvudet och har onda punkter i hela hårbotten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback