Kvälls-tankar!

2013-09-05 22:58:31 EDS-Sjuk-dålig
» Kommentarer(4) «


Helt slut i kroppen...
Grundsjukdomen blir värre och att vara ensamstående är tufft!
Jag är rädd men förtränger det och vill bara låtsas som ingenting...
Att vara sjuk och vara mamma är jobbigt, att känna rädslan att inte orka med och rädslan och vetskapen att bli sämre och sämre.
Några av er kanske såg Arga doktorn ikväll? Det handlade om min grundsjukdom EDS!
Under graviditeten har jag mått så himla bra så nu är jag inte riktigt van att ha såhär jobbigt och har inte börjat med någon medicin än. Har starka smärtstillande men det hjälper bara för stunden och medicinen för nervsmärtorna gjorde att jag skenade upp i vikt så den vill jag helst inte börja med igen fast den gjorde underverk mot smärtan.
Ne nu ska jag sova och skita i allt för stunden! Bara imorgon kvar och sen är det lördag och Jimmy kommer hem :)

Kommentarer
Postat av: Hopplöst fall?!

Tittade på programmet igår o tänkte att det kanske finns en förklaring till att jag mår som jag gjort i drygt 30 år :( Har så många gånger funderat på om jag inbillar mig allt men... Upplevde samma sak som du med att vara gravid. Enda gången jag varit smärtfri... Skulle kanske satsat på att bli surrogatmanna :)
Hoppas att det blir bättre för dig.

Svar: Ja man kanske borde det! :)
Klara

2013-09-06 @ 08:26:42
Postat av: Sandra

Jag är ju relativt ny läsare (ca 2 mån) på din blogg och gillar verkligen den. Har inte tidigare läst om din sjukdom, vad innebär den? Kramar

Svar: Jaha va kul att du följer mig :) Jag följer dig!Den innebär att bindväven i kroppen inte funkar som den ska så leder m.m är inte så stabila som dom borde så då måste musklerna gå in och stabilisera ut kroppen vilket resulterar i muskelsmärtor och ledsmärtor och trötthet! Kroppen måste jobba dubbelt så hårt som hos en vanlig människa genom att bara hålla sig uppe! Så blir lätt trött och får ont av enkla saker tex gå på stan eller borsta håret! Den är 50% ärftligt och man blir oftast sakta men säkert sämre genom åren!
Klara

2013-09-08 @ 16:50:05
URL: http://bebisdags.blogspot.se
Postat av: Angelica

Hej

Är oxå ensamstående med diagnos eds och övervikts problem! Såg att du skrev om gbp och jag skulle vilja veta vad du hade för BMI när du fick op! Jag har bett om op men fick avslag då jag vägde 4kg för lite o detta var innan min eds diagnos!
Så berätta gärna mer! Kommer följa din blogg flitigt ;-))

Kram Angelica

Svar: Hej :) Du har nog bladat ihop mig med någon annan? Jag är inte ensamstående och jag kommer inte få nån operation och har inte tagit upp det heller?
Men du får gärna följa min blogg endå :) Har ju EDS och barn iallafall :)
Jag har 31 i BMI just nu :)
Klara

2013-09-17 @ 23:56:33
Postat av: Angelica

http://blogg.alltforforaldrar.se/jejjan/

Min blogg ;-)

2013-09-17 @ 23:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback