Nagelfix!

2013-05-19 17:17:00 Klara tipsar
» Kommentarer(0) «


Jag fixade mina naglar igen i Torsdags och tänke nu visa er och berätta hur jag gör :)
Detta behövs:
*UV-lampa
*Filar
*Liten pensel
*UV-gele
*Starkt nagellim
*Sax för lösnaglar/tippar
*Tippar i olika färger
*Cleanser +toplack för UV
 
Steg 1:
*Ta bort gammal nagellack och klipp till och fila naglarna (nagel ska helst vara några mm så det fäster bättre)
*Tvätta händerna med tvål och nagelborste på naglarna
*Ta fram alla grejor du behöver (bild 1)
 
Steg 2:
*Välj ut tippar till första handen och fila till dom vid behov. (bild 2)
*Limma fast tipparna med starkt nagellim (bild 3)
*Klipp av naglarna till önskad längd, klipp lite i taget så dom inte blir för korta (Bild 4)
*Fila till alla tippar så inga vassa kanter finns och formen blir som du önskar (Bild 5)
*Fila övergången mellan tippen och din egna nagel så det blir någolunda jämt 
*Torka bort allt damm med en fuktig bommulsrondell
 
Steg 3: 
*Koppla in UV-lampan
*Pensla på ett tunt och jämt lager med genomskinlig UV-gele på varje nagel (Bild 6)
*Lägg in hela handen under UV-lampan och låt vara kvar i ca 90sek (Bild 7)
*Torka bort överflödig gele med cleansern (andvänd bommul som inte luddar)
*Pensla på ett lager med UV-toplack på varje nagel
*Lägg in hela handen under UV-lampa och låt vara kvar i ca 90sek
Torka bort överflödigt lack med cleanser med den blöta bommulstussen.
 
Gör nu exakt samma med andra handen.
KLART!
 
Jag andvänder mig av märket Sina.
Sök på uv-naglar på tradera så finns det startpaket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback