Onsdag 17 April

2013-04-17 13:26:00 Min vardag
» Kommentarer(3) «


Nu har dom börjat sopa vägarna och våren är verkligen påväg :)
Ska tvätta och lägga undan vinterjackan!
Om 1tim 30min börjar föräldragruppen som jag har längtat efter i flera veckor! Hoppas det blir kul och intressant och att Jimmy inte blir allt för avskräckt!
Idag har jag packat skötväskan så den slipper se så platt och tom ut! Så har ni nått supertips om vad man bör ha i väskan tar jag gärna emot det:)
Har packat i:
*Blöjor
*Våtservertter
*Skötunderlägg
*Klädombyte till bebis
*Kräkhandduk
*Extra amningskupor
*Salva till röd rumpa
 
Såhär ser skötväskan ut iallfall :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Våtservetter, extra ombyte kläder, skötunderlägg, EXTRA NAPPAR, liten handduk, idominsalva (eller liknande mot röd rumpa), jag har också alltid några Alvedon som man ger i ändan ifall vi är borta & hon får feber eller tandont... Dessutom har jag alltid hennes bok från BVC i den så att vi vet att den alltid är med om vi behöver uppsöka nån vårdinrättning... men den får du ju sedan...

Svar: Tack för tipsen :) Smart att ha hennes egen bok med!
Klara

2013-04-17 @ 17:13:53
Postat av: Sara Svensson

Visserligen ska man inte ge det i början, men alvedon är jättebra att ha i skötväskan :D Sen en extra tröja eller så, till dig är också jättebra. Man vet aldrig om det börjar läcka eller så :P

Svar: Ja det är bra :) Man kan ju bli nerspydd också :P
Klara

2013-04-18 @ 07:46:08
URL: http://mammasara.se
Postat av: Ida mamma till Collin

Något som var super bra för mig att ha med var några amnings inlägg/ kupor i väskan om man stannar någon dag och mjölken hinner rinna till så man är redo när de börjar läcka. Jag och jag tror de flesta läckte väldigt mycket då brösten var stinna och spända som bara den och såriga bröstvårtor och blöta inlägg är ingen bra kombination om vårtorna sk läka så jag gjorde nog åt ett paket på 2-3 dagar om man ska byta så ofta så det ska va tort.
Kramar :)

Svar: Okej har lagt till det nu :)
Klara

2013-04-19 @ 06:13:38
URL: http://idasmirakel.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback