Uppdatering!

2012-03-29 20:38:35 EDS-Sjuk-dålig
» Kommentarer(0) «


Det var ett tag sen jag skrev om hur jag mår i min sjukdom EDS
Just nu kämpar jag på med att exprimentera om vilken träningsform och hur mkt jag kna träna för att må bra:)
*Jag har regelbundet kontakt med läkare, sjukgymnast och psykolog
*Lyrica är den enda medicin som hjälper bra
*Utöver lyrica äter jag 3 andra läkemedel regelbundet
*Det kämpigaste är att lyckas pussla ihop träning med jobb och vardag
Jag skulle ju så gärna vilja träna varannan dag men om det kommer en jobbdag där elennan kan jag inte träna som jag hade tänkt och det blir lätt obalans och träningen blir lidande för jobb är ju ett måste för att få ihop pengar.
*Jag har blivit av med min deppression men har nu ångest och problem att koncentrera mig ibland...
Min dröm är att jobba ca 50-70% och kunna träna 3ggr/veckan och att jimmy får jobb såklart för att säkra upp ekonomin lite:)
Att ha EDS är en ständig kamp mellan kroppen och hjärnan...
Man vill så mkt men kroppen orkar inte och man har ständigt ont.
Att ha ont tar väldigt mkt energi vilket gör att jag måste planera vad och hur mkt jag ska göra varje dag.
Jag måste lära mig att acceptera att jag ALDIR kommer bli frisk och att jag ständigt blir värre i min sjukdom.
Det är så mkt man skulle vilja göra innan man blir mer handikappad men man kan inte få allt utan det gäller att leva i nuet och unna sig lite vardagslyx för att öka livsglädjen.
Att jag har min Sambo som stöd betyder allt även om jag har dåligt samvete ibland att jag belastar han med mina bekymmer.
Men han ÄLSKAR mig och då får han liksom ta det negativa på köpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback