Sådärja! Blockader i nacken....

2012-03-14 17:24:11 EDS-Sjuk-dålig
» Kommentarer(1) «


Nu är jag hemma och ganska nöjd över mötet:)
Vi bestämde att jag ska få pröva på blokader i nacken eller så kallas facettledsbedövning i 3kotor.
Jag ska få göra en utredning om det ÄR de lederna som orsakar smärta.
Så först sprutar man in en mildare bedövning mellan kotorna vid 2 tillfällen för att se om jag blir smärtfri eller iallafall märker skillnad.
Och om jag känner att smärtan avtar kommer man gå in en 3:e gång och spruta in ett starkare medel som håller 6 mån-1,5år!
Kan ni fatta!! Tänk om det funkar och jag få genomgå den sista behandlingen och jag blir smärtfri eller iallafall minskad smärta i över 1år :O Jag kan inte fatta hur det skulle kännas!
Så självklart kommer jag ta chansen och testa detta trots att jag är SJUKT spruträdd och mår dålig av bara tanken att dom ska tränga in en nål mellan kotorna i nacken där jag redan nu har svinont :S
Men läkarna är snäll och skulle ge mig lugnande innan :)
Och sen fick jag recept på en bra medicin som ska göra att musklerna slappnar av :)
Så jag är nöjd men helt mör i nacken efter alla undersökningar och tryckande på kotorna....
Det gäller främst till att börja med kotorna C4-C7

Kommentarer
Postat av: Matilda

LYCKA TILL! <3

2012-03-14 @ 20:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback