Hur kan man!?

2012-07-12 16:18:09 EDS-Sjuk-dålig
» Kommentarer(4) «


Min läkare har slutat! Och inte ett ord om det till mig!
Hon bor nu i uppsala och hade tydligen bara 1års anställning!? :O
Hur kan man "missa" att säga det till mig det måset ju dom ha vetat om länge! Hon var ju med i mitt behandlingsteam och MIN läkare!
Så nu måste jag gå till en ny läkare varje gång jag behöver läkarvård!
Hur ska det funka och hur ska jag orka att berätta min histiroa och mina problem varje gång jag heöver läkarvård!?
Känner hur jag sakta tappar greppet! Har fått en massa nya besvär/smärtor som jag inte vet hur jag ska hantera!
Det är så mkt som är jobbigt nu!
Kommer vi båda vara arbetslösa efter sommaren? Kommer det någonsin bli bra?
Jag orkar inte mer! Har bara lust att kasta in handduken och gå i ide, iallafall över helgen men det har jag inte råd med...
Måaste jobba jobba jobba tills jag stupar av utmattning!
Hur ska man orka vara en bra flickvän, jobba och sköta ett hem om man knappt orkar leva!?
Skulle kunna döda för ett jobb bara för att få lite trygghet i vårt liv!
Att vara långtidsarbetslös och samtidigt ha en kropp som inte är frisk tar på krafterna! Ett under att jag och Jimmy endå lyckas komma överens och orka med ett förhållande så bra som vi gör!
Sömnen och kärlek mellan mig och Jimmy är det enda som funkar i mitt liv!
Jag vill så gärna att fler saker ska funka så vi kan få börja leva vi också!

Kommentarer
Postat av: Malin

sv: Åh tack, va snällt :) Jag rekomenderar dig att kräva å få KBT behandling. Jag får det nu och det är superbra för att orka med och lära sig/kunna handskas med hur man ska tänka och göra för att få det så positivt som möjligt trots allt dåligt som är.

2012-07-12 @ 18:28:43
URL: http://goleft.webblogg.se
Postat av: Joline

Usch, det är ju så viktigt att vara ärlig mot sina patienter! Jag hoppas att du snart kommer att finna en ny läkare som du trivs med och känner förtoende för. För övrigt så vill jag ge dig en varm kram, det hjälper inte din situation men jag hoppas att det värmer lite.

2012-07-12 @ 21:03:56
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Postat av: Malin

sv: Ja, det är ju nackdelen med kbt, lite jobbigt att inte få gå igenom det som hänt så mkt. Så man kanske får köra båda sakerna. Men jävligt dumt av läkaren att inte säga något. Jag skulle få panik om min läkare slutade bara sådär.

2012-07-12 @ 23:20:14
URL: http://goleft.webblogg.se
Postat av: malin

och det är bara att ta nya tag och kämpa vidare. Skriv ner allt du vill ha sagt till den nya läkaren och om det är en idiot du träffar (finns ju gott om sånna) så byt på en gång. KRAM

2012-07-12 @ 23:21:15
URL: http://goleft.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback