Överviktigt och Gravid!

2012-12-04 14:24:00 Graviditeten
» Kommentarer(0) «


Jag har i ca 2-3år varit överviktigt och sedan våren 2011 har de gått i illfart upp upp upp med en stadig kurva på i snitt 1kg+ varje månad pga en medicin jag har ätit!
Så från att ha varit dendär snygga tjejen på 65kg vägde jag som mest 97kilo med mina 172cm....
När jag vart gravid var jag livrädd att gå upp i vikt och sluta på typ 120kg! Det är liksom nog tungt som det är.
Men i början av graviditeten gick jag direkt ner 3kg och det beror mkt på att jag slutade med alla mediciner och tappade sötsuget HELT! Och sen ökar ju förbränningen med ca 25%
Och idag ligger jag fortfarande på minus:)
Tror jag kommer kunna hålla mig under 100kg strecket graviditeten ut!
Eftersom jag är överviktigt behöver jag inte äta extra mkt och bygga upp nå energireserver inför förlossningen utan bebisen tar av det som redan finns på kroppen och på så sätt kan jag tappa/ligga kvar i viktkurvan.
Såhär ser det ut just nu :)
Denhär kurvan stardades ca 2-3 dagar efter vi fick pluss på stickan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback