Detta skickande fram och tillbaka.

2011-06-14 14:14:05 EDS-Sjuk-dålig
» Kommentarer(4) «


Åhh varför kan ingen bara ta tag i mig!? Nu kämpar jag för fullt med att få rätt till sjukskrivning och ingen vill göra det. Var hos smärtmottagningen den 25maj och hon som jag var hos sa då att jag borde sjukskrivas för dom procenten jag inte kan jobba och skulle skicka remisssvar till min läkare som ska ta hand om mig.
Men han vill inte sjukskriva mig eller träffa mig och har nu gått på semester.
Och dom på smärtmottagningen har inte skickat iväg något remisssvar och jag som ska till en läkare imorgon för att försöka få han att skjukskriva mig måste ju ha remisssvaret som grund för mina smärtor...
Och hon som jag träffade på smärtmottagningen är ju såklart intedär utan nere på vårdcentralen och jobbar denna vecka. Och tydligen kan hon inte springa upp och faxa över remisssvaret!?
Jag har inte ork eller pengar att kämpa på såhär och bara bli runtskickad för det kostar faktiskt pengar att besöka läkare!! 150kr till ingenting!
Får se vad den häre vikarieläkaren säger imorgon! Hoppas han kan sjukskriva mig utan remisssvar....

Kommentarer
Postat av: Elin - Blivande Mamma.

Jag hade inte heller koll på ÄL, men det gick ju tydligen bra utan att kolla upp sån :P

Hoppas det går bra med stickor :)



Usch stackare =/

Överdriv helst lite/mycket när du är hos läkarna. Det brukar funka bättre!

Det gjorde jag nu sist, och jag blev sjukskriven.

2011-06-14 @ 14:45:07
URL: http://elinpantsar.blogg.se/
Postat av: Elin - Blivande Mamma.

Ja gör så!

Brukar överdriva rätt mycket & får som jag vill då :)

Till exempel; Kände av blindtarmen en gång, fick åka hem. En vecka efteråt, kände jag av den igen, överdrev lite & dom opererade bort den.

När dom sen undersökte blindtarmen, så var det en infektion!

Så mitt bästa tips är att överdriva :P

2011-06-14 @ 15:01:13
URL: http://elinpantsar.blogg.se/
Postat av: Linda

Det rullar på som vanligt, jag jobbar och försöker ta vara på sommaren :) Själv då? :)

Haha ja, det har inte blivit mkt skrivit i bloggen på ett tag, nu har jag dock slängt in ett inlägg ^^ Kram!!

2011-06-14 @ 17:23:50
URL: http://atlinda.blogg.se/
Postat av: Alicia

USch fy och blä, jag känner igen mig i det där skickandet fram och tillbaka hit och dit. Det ska inte fungera så! Det är jätteviktigt att man har en och samma kontakt inom sjukvården - det har vi precis fått lära oss (börjat plugga till biomedicinsk analytiker för ca två veckor sen). Kontinuitet kallas det med ett finare ord xD

Sjukt dålig att det inte fungerar... :(

2011-09-07 @ 18:37:31
URL: http://attlevamedoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback