Strul strul och strul....

2011-07-15 16:22:11 EDS-Sjuk-dålig
» Kommentarer(4) «


Kämpar för att få sjukskrivning! Och nu har jag fått den och ska få den förhoppningsvis godkänd av försäkringskassan.
MEN det står fel och jag känner mig nedvärderad och stämplad! Står att jag har ångestproblematik och ger ett nedstämmt intryck! WTF liksom!? Det är ju smärtan jag söker för och inget annat okej att jag är depprimerad men jag har inte ens nämt ordet Ångest och lider inte av det heller! Läkarn som sjukskrev mig har träffat mig 1 gång och undersökte mig inte ens:S Och tog sjukskrivningen via telefon....
Hmm Det känns inte rättvist och jag får ingen respekt för det problem jag har!
Jag känner mig inte insatt i dethär med sjukskrivning och vet liksom inte riktigt vad jag ska begära eller be om för att det ska bli rätt utan blir bara skickad runt runt runt och efterosm min sjukdom inte synns utåt utan jag ser ut som en frisk 20åring himlar alla med ögonen och lägger ingen energi på mig och på försäkringskassan sa dom "tror du får ett godkändt läkarintyg så visst får du söka om sjukskrivning" och läkaren sa "inte för att jag tror att det kommer gå igenom men visst kan jag skriva ett läkarintyg om du absolut vill det"
Varför kan ingen sätta sig ner och udnersöka mig ordentligt och lyssna på mina problem.... Jag är ingen frisk 20åring utan lider av svår smärta och behöver hjälp! Klart man blir depprimerad av att bli sämre och sämre för varje år och inte får någon hjälp eller smärtlindring... För jag är ju för ung för smärtlindring....
Snälla skjut mig istället!

Kommentarer
Postat av: Maja

Vad är det för smärta? I bröstet?

2011-07-15 @ 16:33:56
URL: http://ameera.nu
Postat av: Petra

Hej!

Jag har med EDS. Vill du så får du gärna kontakta mig så kan vi stötta varandra. Har även en hemlig grupp på FB för personer med EDS. Där vi stöttar varandra och byter tips och råd och skriver av oss. De går jätte bra att maila mig. Kram Petra

2011-07-15 @ 21:19:27
URL: http://www.speedgirlgirl.blogspot.com/
Postat av: Petra

Jag Bor i Östergötland. Maila istället för att kommentera på bloggen. Vill inte publicera ifall vi blir för privat. Är nämligen ganska anonym i min blogg. Kram

2011-07-15 @ 21:28:08
URL: http://www.speedgirlgirl.blogspot.com/
Postat av: EDSmamman

Hej, skriv gärna till mig om du vill. Jag känner igen mig så i dig. Min sjukdomsresa började då jag var 21. Nu är jag 34 och har änteligen fått bra smärtlindring. Har morfinplåster och det gjorde så att jag inte längre behöver sova 4 dygn i sträck för att orka vara upp 1 dygn... förstår dig och alla dina krämpor. Men visst är det skönt att man inte är själv med det här, att det finns fler som vi!



Ps. Hittade dig på fb där du skrev om att du bloggade :-) på facebook hittar du mig dels på edsmamman, men oxå som Pia Norén Ha det gott!!!

2011-07-25 @ 13:52:00
URL: http://edsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback