Värdelöst.....

2011-12-19 21:38:22 EDS-Sjuk-dålig
» Kommentarer(5) «


Var in på primärsjukvården nu ikväll angående min arm/axel.
Hade hoppas på nått muskelavslappnade en undersökning och kanske en röntgen....
Men fick nog en av världens sämsta och suraste läkare...
Gråter fortfarande och vet inte vad jag ska ta vägen...Känner mig hjälplös...
*Han påstod att jag INTE hade EDS och att jag hade hittat på mina sjukdomar själv :S
*Hade jag EDS så hade hela armen följt med klotet... så därför har jag inte EDS punkt slut.
*Spända muskler har man INTE när man  har EDS... (det är just det man har för att bindväven inte håller ihop lederna utan musklerna måste spänna sig dygnet runt för att sköta de jobbet.)
*Han frågade om jag ens visste vad EDS var för nått...
*När jag sa att jag hade nervsmärtor i armarna skakade han bara på huvudet!
Hur kan han veta att jag INTE har det! Han tog liksom för givet att allt jag sa var lögn!?
*Allt jag sa var bara påhitt enligt han och att jag hade svinont på alla punkter han klämde på hade tydligen ingen betydelse... Han kände ju knappt runt axeln där kjag hade runt utan på ryggraden och uppe i nacken och bad mig sträcka på armarna och ryggen. Han frågade om jag hade några speciella punkter där smärtan var värre och jag sa ja men han frågade VART dom satt :S
*Enligt han ska jag BARA äta alvedon...
Och föresten var jag ju inte där för min EDS utan för min arm :O Men det enda han pratade om var EDS:en och att jag var dum i huvudet som trodde att jag hade den diagnosen!
HALLÅ JAG ÄR HÄR FÖR MIN ARM UNDERSÖK DEN!!
Jag sa att ja du får väl tro och tycka vad du vill men jag har EDS.
*Han frågade vad jag igentligen trodde att han skulle kunna hjälpa mig med... Ja undersöka mig tex!!
Jag kan ju förstå att han kanske inte vill ge mig några piller och liksom "ja tyvär du har en muskelinflammation, om den inte går över på 1-2 veckor till, kontakta din Vc" MEN DET ÄR INTE OKEJ att idiotförklara mig och vara så otrevlig och kall som han var!! Varför börjar han ifrågasätta min diagnos när jag inte ens är där för den!?
Ungefär (kommer in med en stukad fot och läkarn börjar ifrågasätta din Diabetes och bara pratar om den)
Nu ger jag upp för idag och går och lägger mig!

Kommentarer
Postat av: Emma

Fy fan...tog du namnet på honom? Du borde ta och anmäla honom till hälso- och sjukvårdsnämnden. Han har ingen som helst rätt att idiotförklara dig och din sjukdom. Han ska undersöka din arm som du sökte för osv. Med andra ord, han gjorde inte sitt jobb och ska inte ha betalt för de timmar han spenderade med dig.

2011-12-19 @ 22:31:23
URL: http://enl87.myshowroom.se/
Postat av: malin

Men om du har en diagnos så står det ju i journalen, svart på vitt liksom! Läste han inte det? suck.. finns många idioter till läkare! kram

2011-12-20 @ 06:44:01
URL: http://goleft,webblogg.se
Postat av: Emma

Okey, hoppas det löser sig. Du ska ju iaf slippa betala för det där besöket, och få träffa en läkare som undersöker din arm riktigt.

2011-12-20 @ 07:04:52
URL: http://enl87.myshowroom.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Men fy vilken idiot. Om du orkar så borde du anmäla hans beteende. Såna där borde inte få vara läkare.

2011-12-21 @ 07:54:17
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Marie

Har bara läst de första inläggen i din blogg än så länge, så jag vet inte om svaret på min fråga redan finns i bloggen... men, har du lämnat vävnadsprov för att få din EDS bekräftad? Det kan ge många läkare en knäpp på näsan - de som gärna vill säga att man är hypokondriker, inte tror på en och bara viftar bort ens problem. Vävnadsprovet tas här i Sverige, men skickas till exempelvis Belgien för analys och sen tar det några månader innan man får svar och då har man svart på vitt sen och ingen kan misstro en eller vägra en smärtstillning/hjälp.

2012-01-22 @ 19:31:52
URL: http://minsmalavag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback