Operations berättelse

2010-05-07 18:01:27 EDS-Sjuk-dålig
» Kommentarer(1) «


Onsdag- Åkte hemifrån 07.50 till sjukhuset för att ta prover och göra en koll på stämbanden.
Gick till avd.15 för att ta mer prover och vänta på att bli inskriven. 11.00 kunde vi äntligen åka ner på stan för att äta lunch. Tillbaka kl1 för att prata med läkaren som skulle operera men fick vänta till 16.00...
For hem igen och åt lite mat och myste med älskling innan jag skulle tillbaka igen.
18.30 var jag tillbaka på sjukhuset igen. Fick duscha och somnade vid 21.30 tiden..


Torsdag- Väckt 06.00 för morgon temp... en orolig natt men pigg på morgon. 06.45 hoppade in i duchen igen och sedan fick jag ligga och vänta på att få komma ner på operation. Var tänkt 07.15 men blev 09.00 istället.

Fick en fin liten rosa mössa och de sista jag gjorde var att kissa. fick lugnade och det började snurra lite i huvudet:P Rullades in på op-salen och fick andas i en syre mask typ 1min sen sprutade de in sömnmedel i handen och jag försvan på 1 sek..

Vaknde upp kl 12.00 på uppvaken, snurrig och illamående kräktes 2ggr.
Hade 600ml urin men kunde inte kissa så fick tappas.. Sov som en stock och var inte normal i huvve förns vid 15.00 tiden då kom också läkaren och sa att allt hade gått bra.

Kom upp på avdelningen igen vid 20.00 tiden.

Mår illa och spyr så fort jag kliver upp...


Fredag: Var uppe och kissade vis 01.30 tiden kräktes och fick smärtstillande...
Vaknade 06.00 av morgontempen och kunde inte somna om.
Ont och kan inte riktigt slappna av i nacken...
Läkaren kom vid 09.30 tiden och säger att jag får åka hem och att dränet kan plockas ut.
Klar för hemgång 10.30

Skönt att komma hem!

Kliar och stramar i såret och känns som om jag har halsfluss....



Frågor? ställ dom! :)

Kommentarer
Postat av: Alicia

Hejsan :) Hittade precis in här... Vad är det för något du har problem med? Läste något om nacken, men varför opererade du halsen i så fall? :O Verkar inte särskilt bekvämt att operera halsen >_< uscha....

2011-06-21 @ 11:51:23
URL: http://attlevamedoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback